Onze website
http://www.paardnatuurlijk.nl heeft voor veel beweging gezorgd in de inzichten over hoe paarden moeten worden verzorgd. Vele malen hebben we dan ook het verzoek gekregen om een en ander eens verder uit te werken en in boekvorm uit te brengen.
Nu is het zover: Het resultaat is het boek met de toepasselijke titel: "Paard Natuurlijk".
Behalve de diepere uitwerking bevat het boek vele waardevolle aanvullingen: Ervaringen, praktische tips, ideeën, oplossingen voor problemen, etc.
De onderwerpen die aan bod komen zijn: Huisvesting, voeding, verzorging, sociaal gedrag, natuurlijk bekappen *), etc. Bij alle onderwerpen kijken we hoe het er in de natuur aan toegaat, hoe het er bij gedomesticeerde paarden aan toegaat en waarom dit niet optimaal is, en hoe je daar, gebruik makend van wat de natuur ons kan leren, verbeteringen in kan aanbrengen.
In het boek worden verschillende ideeën gegeven voor uiteenlopende situaties, worden inspirerende praktijkvoorbeelden gegeven, en wordt besproken welke problemen je kan tegenkomen tijdens de overgang naar een meer natuurlijke situatie en uiteraard hoe je die het best kunt voorkomen of oplossen.
De achterkant van het boek geeft een goede indruk van wat je kunt verwachten: zie website:
paardnatuurlijk
Ik heb de helft al gelezen en het is inderdaad een FANTASTISCH boek, ik geniet er elke seconde van en ik hou dit zeker als naslagwerk als ik het uit heb!