paard & partner
9 Sep 2010, 11:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wellicht toch beroepserkenning voor hoefsmid  (gelezen 2472 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Chloe
Junior
**

« Gepost op: 11 Jun 2009, 18:36 »

Wellicht toch beroepserkenning voor hoefsmid

11/06/2009 12:44

Nu Minister Gerda Verburg van het ministerie van LNV niet overgegaan is tot een erkenning van het beroep van hoefsmid, probeert de Sectorraad Paarden (SRP) dit via een omweg alsnog voor elkaar te krijgen. Tijdens het forum Paardenwelwijn op het Groenhorst College in Barneveld legde SRP-lid Jaap Werners uit, dat hierover gesprekken gaande zijn.

De Nederlandse Vereniging van Hoefsmeden, de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde en de Groep Geneeskunde van het Paard zijn over de erkenning in gesprek met een afvaardiging van de LNV. Werners: ,,De insteek is dat het LNV kijkt of de hoefsmeden onder het regime van de paraveterinairen kunnen worden geplaatst. Als dat lukt, dan vallen hoefsmeden onder de gezondheid- en welzijnswet voor dieren en dan is het beroep van hoefsmid weer een beschermd beroep. Het ligt nu bij de LNV of dit uit te voeren is.''

Bron: http://www.horses.nl/horsesnl/nieuws/10701/wellicht-toch-beroepserkenning-voor-hoefsmid?nb=horses&editie=11%20juni%202009&link=Wellicht%20toch%20beroepserkenning%20voor%20hoefsmid&WT.mc_id=mail_horses_11%20juni%202009
Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd

grupje
Volwaardig lid

mike

« Antwoord #1 Gepost op: 10 Aug 2009, 21:49 »

dat zou toch jammer zijn, ik kan me nog een tijd herinneren dat er geen smid te krijgen was om een paard te beslaan laat staan alleen maar te laten bekappen.
misschien alleen een erkenning voor de hoefsmid (ijzers) en de bekapping vrij laten, ik ben bang dat het berg afwaarts gaat met het laten bekappen.

gr mike

hoefverzorging
Klaas
Forumbeheerder
Held

Tijd bestaat niet, ritme wel

« Antwoord #2 Gepost op: 17 Aug 2009, 18:03 »

Hoogst waarschijnlijk start er binnen twee jaar ook een erkende opleiding tot hoefverzorger.....

Ik denk dus ik ben (Descartes)
Ik voel dus ik leef (K. Feuth)
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: